#3 – Elaborarea Planului De Afaceri

implementarea proiectului start-up nation 2018

Elaborarea planului de afaceri

Pentru a obtine finantarea, ideea ta trebuie transformata intr-un plan de afaceri. De unul singur, sau impreuna cu un consultant, trebuie analizate in profunzime aspecte referitoare la piata, concurenta, trebuie stabilit un flux de productie/prestare a serviciilor, identificati furnizori si trebuie estimat un cash-flow al afacerii.

Trebuie sa acorzi o atentie deosebita bugetului proiectului, intrucat este singurul document ce nu va putea fi modificat dupa semnarea acordului de finantare. In acest sens, trebuie respectate atat denumirile, valorile unitare, totale, cu sau fara TVA, iar in situatia in care nu vei gasi produsele pentru care solicitati finantare la aceleasi preturi/preturi mai mici, veti fi nevoiti sa suporti diferenta. De asemenea, este recomandat sa se respecte principiul neutralitatii tehnologice, iar in situatia in care vrei sa cumperi un laptop, sa il treci sub aceasta denumire generica mai repede decat sa fie mentionat si brandul si modelul. O asemenea abordare iti ofera in etapa de implementare posibilitatea de a alege produse superioare din punct de vedere tehnic, in aceiasi bani.

De asemenea NU este recomandat sa bugetezi cheltuielile operationale pentru o perioada de 12 luni, intrucat sansele de a le cheltui sunt minime. In situatia in care doresti sa implementezi proiectul cu credit punte, dureaza 2-3 luni obtinerea creditului, timp in care nu ai echipamente ce pot fi folosite in desfasurarea activitatii. De asemenea, daca ai termene mari de livrare a echipamentelor, nu are sens sa angajezi personal pana cand acestea sunt puse in functiune.

In anul 2017 au fost inscrise peste 19.000 de proiecte si au fost finantate aprox 8.500, motiv pentru care, in 2018 trebuie sa va asigurati ca aveti un punctaj competitiv pentru a obtine finantarea.

Punctajul se obtine in functie de domeniul de activitate si de angajamentele pe care vrei sa ti le asumi, conform grilei de evaluare ce poate fi descarcata de aici. De asemenea, data fiind competitia extrem de mare, tineti cont si de elementele ce departajeaza proiectele in caz de punctaj egal.

Inscrierea online a proiectului

Proiectul, odata elaborat poate fi inscris online pe siteul aippimm.ro, in cadrul sectiunii Start-up Nation, timp de 30 de zile din momentul lansarii.

Pentru inscrierea online, este necesara crearea unui cont, iar adresa de e-mail folosita va fi principala metoda de comunicare pe intreg parcursul procesului de evaluare si, ulterior implementare. Tot pe acea adresa de e-mail vei primi scrisoarea de acceptare de principiu la finantare, care atesta faptul ca te numeri printre castigatorii editiei.

Dupa inscrierea proiectului vei primi o confirmare pe e-mail trimisa automat de catre aplicatia informatica a Ministerului.

In situatia in care alegeti sa lucram impreuna pentru elaborarea proiectului, ne vom ocupa noi de tot ceea ce tine de inscrierea online a proiectului.

Evaluarea

Proiectele inscrise vor primi un numar de identificare – in Registrul Unic Electronic (RUE) atribuit in functie de grila de evaluare si elementele de departajare in caz de punctaj egal.

#1 Planurile de afaceri vor fi evaluate din punct de vedere administrative si al eligibilitatii. Se va verifica prezenta tuturor documentelor solicitate.

#2 Verificarea veridicităţii şi coerenţei informaţiilor înscrise în planul de afaceri. completarea tuturor câmpurilor Planului de afaceri, codul CAEN eligibil, inclusiv a legăturii activelor achiziţionate cu fluxul activităţilor/subactivităţilor care sunt necesare desfăşurării sau promovării activităţilor codului CAEN pentru care se solicită finanţare, concordanţa între codul CAEN pe care se accesează şi activităţile propuse în planul de afaceri.

Aprobarea proiectului

Oricand pe parcursul perioadei de evaluare a proiectelor, puteti primi prin e-mail “Scrisoarea de acceptare de principiu la finantare”. Aceasta atesta aprobarea proiectului si, cu aceasta ocazie o sa va fie comunicata locatia si momentul in care sunteti invitati pentru semnarea acordului de finantare.

Pentru semnarea acordului de finantare veti avea nevoie sa prezentati urmatoarele documente:

  • Certificat fiscal ANAF – are valabilitate 30 de zile de la eliberare
  • Certificat fiscal Taxe si Impozite Locale (Primarie) – are valabilitate 30 de zile de la eliberare
  • Certificat Constatator ONRC (nu se poate obtine on-line, este un model special pentru Start-Up Nation) are valabilitate 30 de zile de la eliberare
  • Anexa 3 la procedura (este una dintre declaratiile semnate la depunerea proiectului)
  • Documentul emis de catre ONRC din care sa rezulte daca actionarii/asociatii solicitantului au avut/nu au avut calitatea de administrator sau asociat unic intr-o societate comerciala care a fost declarata in insolventa sau faliment in ultimii 5 ani (2013,2014,2015,2016,2017)
start-up nation 2018

CALCULEAZA-TI SANSELE DE A OBTINE FINANTAREA

COMPLETAND FORMULARUL DE MAI JOS

Calculeaza-ti punctajul pentru Programul Start-up Nation

1. Care este domeniul de activitate pentru care doriti sa obtineti finantarea?

 
 
 
 
 

2. Implementarea proiectului va conduce la crearea a doua locuri de munca?

 
 

3. Cate locuri de munca vor fi create pentru persoane defavorizate/absolvenți după anul 2012/ șomeri

 
 
 

4. Echipamente tehnologice și software-uri necesare desfășurării activității reprezinta cel putin 50% din valoarea planului de afaceri?

 
 

5. Echipamentele si/sau software-ul achizitionat prin program foloseste/inglobeaza tehnologii si/sau software mai nou de 3 ani?

 
 

Question 1 of 5

DE CE SA APELEZI LA AJUTORUL UNUI CONSULTANT

PENTRU SCRIEREA SI IMPLEMENTAREA PROIECTULUI TAU PRIN PROGRAMUL START-UP NATION 2018?

Iti cunosti businessul, insa, asta nu inseamna, in mod obligatoriu ca ai sti sa sa il prezinti intr-o forma ce sa conduca la obtinerea finantarii. Conditiile de accesare a programului sunt publice, insa, in mod cert, dupa ce le vei parcurge vei avea mai multe intrebari decat raspunsuri, aplicate pentru domeniul tau de activitate.

Este indicat sa apelezi la ajutorul unui consultant daca:

  • Vrei sa te focusezi pe ce stii sa faci mai bine – business;
  • Nu iti permiti sa risti finantarea si ai nevoie de cineva care isi va asuma raspunderea pentru asta;
  • Nu consideri ca ai timp pentru a invata toate conditiile de eligibilitate impuse de program;
  • Ti se pare ca regulile se schimba pe parcurs si nu ai vrea ca obtinerea finantarii sa devina un full-time job pentru tine;
  • Vrei o opinie obiectiva referitoare la potentialul de succes al ideii tale;
  • Nu te-ai mai confruntat pana acum cu notiuni de managementul proiectului si/sau management financiar;
  • Te simti depasit de nomenclatorul codurilor CAEN si/sau alte legi si ordonante la care se face referire in procedura;

Un consultant te poate ajuta sa iei cele mai bune decizii referitoare la finantare, incepand de la etapa de idee, pana la finalizarea perioadei de monitorizare. De asemenea, acesta iti va oferi informatii complete si corecte referitoare la finantare.

Cu ce te poate ajuta un consultant pentru fonduri nerambursabile?

  • Iti va evalua ideea de afaceri in mod obiectiv din prisma sanselor de a obtine finantarea;
  • Iti va furnizia toate informatiile referitoare la finantare;
  • Iti poate scrie planul de afaceri si toate documentele de care ai nevoie pentru a aplica;
  • Te poate consilia pe intreg parcursul implementarii proiectului si, ulterior, in perioada de monitorizare;

Cu ce nu te poate ajuta un consultant pentru fonduri nerambursabile?

Intrucat acesta scrie si implementeaza proiecte intr-un numar mare de domenii de activitate, nu iti va putea spune conditiile specifice de functionare a activitatii tale, de ce avize, autorizatii, echipamente vei avea nevoie pentru a avea succes in afaceri.

Comentarii recente

comentarii