In contextul pandemiei de COVID 19, beneficiarii programelor aflate in gestiunea MEEMA, respectiv programul pentru stimularea înființării întreprinderilor mici și mijlocii “Start-up Nation – România, edițiile 2017 și 2018, programul de dezvoltare a activităților de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţa, edițiile 2017 și 2018 si programul naţional multianual de microindustrializare, edițiile 2017 și 2018 beneficiaza de o serie de facilitati pe durata derularii situatiei de urgenta.
În conformitate cu ordinul Ministrului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri nr. 803, pe toată perioada stării de urgență:
- Se suspendă termenele instituite contractual referitoare la obligațiile de păstrare a locurilor de muncă, la cerere;
- Administratorul programului nu întreprinde niciun demers pentru recuperarea ajutorului de minimis acordat, pe motivul obligației de a păstra locurile de muncă, sub rezerva de a monitoriza acest indicator după încetarea stării de urgență;
- Contractul/acordul de finanțare se poate modifica, în condițiile dispozițiilor cuprinse în acesta și în limitele legii, prin act adițional semnat de ambele părți, cu semnătură electronică;
- Aceste dispoziții NU POT conduce la exonerarea de răspundere a beneficiarilor care nu și-au îndeplinit obligațiile până la data decretării stării de urgență.
Pentru a beneficia de aceste măsuri societățile aflate în perioada de implementare/monitorizare a contractelor de finanțare trebuie să parcurgă următorii pași:
- Să notifice prin e-mail Agenția pentru IMM, Atragere Investiții, Promovare Export (AIMMAIPE) cu care a încheiat acordul de finanțare cu privire la solicitarea de a suspenda clauzele contractuale, pe perioada stării de urgență. Descarca modelul
- Să solicite online pe site-ul www.prevenire.gov.ro , în perioada imediat următoare, unul dintre tipurile de Certificat de Situație de Urgență -Tip 1 (albastru) sau Tip 2 (galben), emise de către MEEMA.