Punctaj maxim: 95 puncte – șanse de finanțare reduse
- Minim 2 locuri de muncă pentru un ajutor nerambursabil de 200.000 lei sau 1 loc de muncă pentru 100.000 lei
- Aport propriu de minim 15% (200.000 lei Ajutor financiar nerambursabil + contribuție proprie de ~ 35.000 lei)
- Echipamente tehnologice în valoare de minim 60% din valoarea proiectului
- Cel puțin 5% din bani direcționați către o componentă de dezvoltare durabilă – energie regenerabilă, autoturisme electrice etc
- Cel puțin unui dintre asociați/acționari a absolvit/se angajează că va absolvi un curs de educație antreprenorială;
- Cel puțin unui dintre asociați/acționari a absolvit/se angajează că va absolvi un curs de competențe digitale;
- Asociații/acționarii societății nu au mai avut calitatea de asociat/acționar în cadrul altei societăți decât cea aplicantă;
- Investiția este bazată / fundamentată pe un brevet de invenție eliberat de către un organism național sau internațional acreditat.
Domeniul de activitate se incadreaza in clasa: industrii creative
Descrierea activitatii:
Activitati suport pentru interpretare artistica – spectacole teatrale, concerte, spectacole de opera sau balet, activitati ale regizorilor, producatorilor etc.
Organizarea de evenimente constituie astăzi o adevărată industrie, a cărei complexitate și divesitate este uneori derutantă. Un teatrolog trebuie să fie capabil să se raporteze la un spectacol teatral ca la un adevărat eveniment cultural, care nu se reduce la prestația de pe scenă. Organizarea unui astfel de eveniment presupune o sumedenie de alte etape pregătitoare, precum crearea și implementarea unei strategii de lucru eficiente, alegerea optimă a locației, a decorului, întocmirea contractelor cu furnizori și artiști, gestionarea invitaților, atragerea de sponsori și parteneri și nu în ultimul rând, publicitatea evenimentului.
De exemplu, pentru organizarea unui concert este nevoie de o finanțare, de o sponsorizare. Totuși, concertele se încadrează în următoarele categorii, în funcție de obiective:
Concertul este un produs comercial, deci trebuie să aibă profit
Concertul are ca obiectiv prezentarea de trupe noi/lansare. Profitul este unul mediu spre 0
Concertul este organziat de către o companie, asociație sau instituție pentru promovarea celor din urmă, deci concertul este organizat de entitatea respectivă, iar profitul este mic spre 0.
Vânzarea biletelor este cea mai cunoscută sursă de venit a unui concert, iar prețul trebuie stabilit în funcție de obiectivul concertului. Pentru cele două categorii unde profitul este scăzut, se va stabili cel mai mic preț pentru un bilet, care să susțină în viață evenimentul, iar dacă luăm în considerare prima categoria, prețul biletului ar trebui să fie cel mai ridicat.
Sponsorii la evenimente
Există mai multe metode de a primi o sponsorizare: fie în bani, fie în produse/echipamente. De exemplu, există evenimente unde există sponsori care vin cu echipamentul de sonorizare sau cu instrumentele muzicale pentru a le fi promovate/vândute în cadrul evenimentului.
Cu cât evenimentul este mai mare, cu atât sponsorii se vor „lupta” pentru eveniment. De exemplu, mariile companii nu sponsorizează decât concertele unde vizibilitatea este foarte mare – în mod special la concertele cu trupe foarte cunoscute sau festivaluri cu un public variat și mare.
De obicei, organizatorii trebuie să fie foarte atenți la concurență, deoarece pot pierde diverse contracte de sponsorizare pentru că o firmă nu vrea să fie asociată cu altă firmă, chiar dacă nu sunt din același domeniu.
Pentru a putea beneficia de sponsorizarea unui eveniment trebuie luati in calcul urmatorii pasi:
Este nevoie de un plan de sponsorizare care sa curpinda un buget, o mapa de prezentare a evenimentului cu pachete de sponsorizare si ce anume este oferite in schimbul banilor sau produselor sponsorizate.
Mailurile pentru obtinerea ofertelor de sponsorizare trebuie trimise catre firme sau catre persoana care detine o functie de conducere in unul din departamentele de: Relatii Publice,Marketing sau Sponsorizare.
Nu doar firmele mari vor dori să sponsorizeze, ci și cele medii și mici pentru publicitate. Sumele nu vor fi foarte mari, dar se pot incerca colaborări pe produse cu ei – fie că este vorba de mâncare sau produse promoționale.
Productiile artistice sunt spectacole si/sau concerte infatisate direct publicului de catre artisti interpreti si/sau executanti si pot fi: spectacole dramatice, coregrafice, de opera, opereta, de revista, cabaret, de circ, de papusi si/sau marionete, de teatru instrumental, respectiv concerte de muzica academica, simfonica, vocal-simfonica, camerala, corala, electronica;
b) institutiile de spectacole sau concerte sunt institutii publice cu personalitate juridica care realizeaza si prezinta productii artistice;
c) companiile de spectacole sau concerte sunt persoane juridice de drept privat, indiferent de forma de constituire si organizare, care realizeaza si prezinta productii artistice;
d) proiectul este ansamblul de activitati artistice, tehnice si logistice concretizate in productia artistica, a carui perioada de realizare nu depaseste, de regula, durata unei stagiuni;
e) programul este structura managerial-artistica, cuprinzand un numar de proiecte, a carui desfasurare excedeaza, de regula, duratei unui exercitiu financiar si prin care se raspunde cerintelor comunitatii;
f) programul minimal este parte a proiectului managerial al conducatorului institutiei de spectacole sau concerte, care cuprinde un numar de programe realizate in intervalul de timp si in conditiile stabilite in contractul de management;
g) stagiunea este perioada de pana la 10 luni consecutive, din 2 ani calendaristici, in care institutiile de spectacole si/sau concerte realizeaza si prezinta productii artistice;
h) vacanta dintre stagiuni este perioada in care institutiile de spectacole si/sau concerte acorda, de regula, concediile de odihna si recuperarile si pot pregati noi productii sau, dupa caz, pot organiza turnee, deplasari, microstagiuni;
i) colectivul artistic este ansamblul de artisti interpreti sau executanti, fara personalitate juridica, compus dintr-un numar variabil de membri, reuniti, de regula, pe criterii profesionale, pe durata a minimum o stagiune, pentru a realiza un anumit numar de productii artistice;
j) producatorul de spectacole si/sau concerte este persoana fizica sau persoana juridica de drept privat ori de drept public care isi asuma responsabilitatea realizarii de productii artistice si care, in aceasta calitate, asigura, in totalitate sau in parte, mijloacele materiale si/sau financiare necesare;
k) impresariatul artistic este activitatea prin care o persoana fizica sau juridica de drept public ori de drept privat, denumita impresar, actioneaza in numele si pe seama unei institutii sau companii de spectacole si/sau concerte ori, dupa caz, a unui artist interpret sau executant, in vederea identificarii si materializarii posibilitatilor de exploatare a unei productii sau prestatii artistice.
Cod CAEN 9002 Activitati suport pentru interpretare artistica (spectacole) Aceasta clasa include: -activitati suport pentru interpretarea artistica, pentru organizarea in direct de spectacole teatrale, concerte, spectacole de opera sau balet si alte productii scenice: -activitati ale regizorilor, producatorilor, designerilor si constructorilor de decoruri, masinistilor, inginerilor de sunet si lumini, etc. Aceasta clasa include de asemenea activitatile producatorilor sau organizatorilor de evenimente artistice transmise in direct, cu sau fara facilitati aferente. Aceasta clasa exclude: -activitati ale personalului teatral sau activitati ale agentilor sau agentiilor artistice, vezi 7490 -activitati de casting, vezi 7810.