Fabricarea parfumurilor

Idei de afaceri - start-up nation 2018

Punctaj maxim: 95 puncte – șanse de finanțare reduse

  • Minim 2 locuri de muncă pentru un ajutor nerambursabil de 200.000 lei sau 1 loc de muncă pentru 100.000 lei
  • Aport propriu de minim 15% (200.000 lei Ajutor financiar nerambursabil + contribuție proprie de ~ 35.000 lei)
  • Echipamente tehnologice în valoare de minim 60% din valoarea proiectului
  • Cel puțin 5% din bani direcționați către o componentă de dezvoltare durabilă – energie regenerabilă, autoturisme electrice etc
  • Cel puțin unui dintre asociați/acționari a absolvit/se angajează că va absolvi un curs de educație antreprenorială;
  • Cel puțin unui dintre asociați/acționari a absolvit/se angajează că va absolvi un curs de competențe digitale;
  • Asociații/acționarii societății nu au mai avut calitatea de asociat/acționar în cadrul altei societăți decât cea aplicantă;
  • Investiția este bazată / fundamentată pe un brevet de invenție eliberat de către un organism național sau internațional acreditat. 

Domeniul de activitate se incadreaza in clasa: productie
Descrierea activitatii:
Un parfum este un amestec lichid de uleiuri aromatice sau compuși aromatici, de fixativi și de solvenți, utilizat pentru a da corpului uman, unor obiecte sau spațiului de locuit un miros plăcut.
Clasificarea parfumurilor:
Parfumurile pot fi grupate în diferite familii olfactice, pe teme sau acorduri, ale acestor parfumuri.

Florale: Parfumuri care sunt dominate de esența unei sau mai multor flori. Când se utilizează o singură floare parfumurile se numesc soliflore.
Chypre: Parfumuri produse pe un amestec de bergamote, mușchi de stejar, patchiouli, și labdanum.
Aldehidice: Parfumuri care incorporează o familie de substanțe chimice cunoscute sub numele de aldehide. Caracteristica parfumurilor aldehidice o constituie nota lor „picantă” produsă de substanțe ca Aldehida C12 MNA.
Fougère(Ferigă): Parfumuri cu o bază de lavandă, cumarin și mușchi de stejar. Această familie este numită după parfumul Fougère Royale produs de Houbigant, primul care a utilizat această bază. Multe parfumuri masculine fac parte din această familie, care este caracterizată prin mirosuri erbacee sau lemnoase.
Piele: O familie de parfumuri care combină esențe de miere, tutun, lemn, și gudron de lemn, cu un miros care se aseamănă cu cel de piele.
Lemnoase: Parfumuri în care domină esențele lemnoase, în mod tipic de lemn de santal sau de cedru. Paciuli, cu mirosul său de camfor este utilizat frecvent în aceste parfumuri.
Orientaleor ambru: O clasă răspândită de parfumuri combină esența de vanilie sau alte esențe de natură animală cu esențe florale sau lemnoase. Parfumul mai poate conține uleiuri de camfor și rășini.
Citrice: O familie veche de parfumuri care, până de curând, consta în special din ape de colonie „răcoritoare” datorită tenacității reduse a esențelor citrice. Producerea de noi compuși aromatici a permis crearea unor parfumuri care utilizează cu precădere esențe citrice.
Concentratii si compozitii:
Uleiurile aromatice sunt diluate cu o cantitate corespunzătoare de solvent, pentru a le face mai ușor de utilizat. Uleiurile nediluate, atât cele naturale cât și cele sintetice conțin concentrații ridicate de compuși volatili care pot provoca reacții alergice, pot produce răni dacă sunt aplicați pe piele sau pot deteriora îmbrăcămintea.
Deși uleiurile aromatice pot fi diluate prin solvenți ca jojoba, uleiul de cocos fracționat sau ceara, solventul utilizat cel mai frecvent pentru diluarea uleiurilor din parfum este etanolul sau un amestec de etanol și apă. Proporția de uleiuri aromatice (ca procent în volume) dintr-un parfum determină tipul acestuia:

Extras de parfum: 20%-40% compuși aromatici
Apă de parfum(Eau de parfum) ‘EdP’: 10-30% compuși aromatici
Apă de toaletă(Eau de toilette) ‘EdT’: 5-20% compuși aromatici
Apă de colonie(Eau de Cologne) ‘EdC’: 2-3% compuși aromatici. Marcă înregistrată: ‘Original Eau de Cologne’
Apă de solide (Eau de Solide) ‘EdS’: ~1% compuși aromatici: Marcă înregistrată: ‘EdS’.
Obtinerea compusilor aromatici:
Obtinerea parfumurilor sintetice se face prin metoda sintezei organice și purificare. În cazul parfumurilor naturale, procesul este mult mai indelungat si complex, necesitand multe metode de extragere a compusilor aromatici din materia primă. De obicei, dupa extragere rezulta uleiuri esentiale, deși pot fi extrase si uleiuri solide, in funcție de câtă ceară conțin. Toate tehnicile de extracție modifică, mai mult sau mai puțin, mirosul compușilor organici, de obicei datorită temperaturilor ridicate, a solventilor, ori prin prezența oxigenului in procesul de extracție.
Macerarea este cea mai folosită tehnică pentru extragerea compușilor aromatici in industria parfumului. Materia primă este scufundată intr-un solvent care poate dizolva compușii aromatici doriți. Macerarea poate dura de la cateva ore, pana la cateva luni. Această tehnică este de obicei folosită pentru a extrage compuși care sunt prea volatili pentru distilare, sau care pot fi ușor afectați de temperatura ridicată. Cei mai folosiți solvenți sunt hexan-ul si eterul dimetil.
Extragerea folosind dioxid de carbon lichid este o tehnică relativ nouă de extragere a compusilor din materia primă. Datorită temperaturii scăzute și a lipsei reactivității solventului folosit, compușii extrași folosind această tehnică iși păstrează foarte bine mirosul original.
Extragerea folosind etanol se folosește in cazul in care materia primă are un conținut foarte scăzut de apă sau este uscată. Dacă etanolul ar fi folosit pentru a extrage compușii din plante proaspete, care de obicei contin mari cantități de apă, produsul rezultat ar fi foarte diluat.
Distilarea este de obicei folosită pentru extragerea compușilor din plante, cum ar fi floarea de portocal si trandafirul. Materia primă este supusă unor temperaturi ridicate, iar mai apoi compușii sunt colectați prin condensarea vaporilor distilați.
Distilarea cu aburi se face prin folosirea apei clocotite pentru a extrage compușii volatili. Vaporii rezultați condensează, iar mai apoi uleiurile esentiale sunt separate de apă. Apa rămasă incă mai contine compuși aromatici si este de obicei numită hidrosol, ori distilat herbal, iar in unele cazuri aceasta este comercializată.
Distilarea uscată se face prin supunerea materiei prime la temperaturi ridicate, însă fără a folosi apă pe post de solvent. Compușii aromatici sunt eliberați din materia primă, care mai apoi se contopesc pentru a forma mirosuri distincte. De obicei, această metodă este folosită in cazul unei materii prime lemnoase, unde un miros cu o senzație usoară de fum este dorit in produsul final.
Fracționarea este folosită pentru a exclude anumiți compusi aromatici din mirosul produsului finit. Această metodă este mai scumpă, insă este folosită pentru a elimina anumite mirosuri care ar fi nedorite si de asemnea compoziția produsului final este mai ușor de modificat.a
Pentru a extrage compuși aromatici din fructele ce fac parte din familia citricelor, coaja acestora este stoarsă. Aceste fructe sunt singurele care contin o cantitate suficientă de uleiuri esentiale pentru ca această metodă să fie profitabilă.
În cazul in care compușii organici nu pot fi extrași folosind distilarea, datorită temperaturilor ridicate, iar macerarea nu poate fi folosită, atunci se incearcă absorbirea produsului aromatic in ceară ori uleiuri solide. Folosind alcool etilic, se poate extrage ulei aromatic. Această metodă este foarte rar folosită, in special datorită costurilor de productie foarte ridicate, dar si datorită existenței a multor alte metode care pot fi mult mai eficiente.

COD CAEN:2042 Fabricarea parfumurilor si a produselor cosmetice (de toaleta) Aceasta clasa include: -fabricarea parfumurilor si a produselor cosmetice (de toaleta): -parfumuri si apa de toaleta -produse de infrumusetare si machiaj -produse pentru bronzat si pentru prevenirea arsurilor solare -produse pentru manichiura si pedichiura -sampoane, lacuri fixative pentru par, produse pentru ondulat si indreptat parul -produse pentru igiena bucala si dentara, inclusiv preparate pentru fixarea danturii false -produse pentru barbierit, inclusiv produse care se folosesc inainte si dupa barbierit -deodorante si saruri de baie -depilatoare -fabricarea sapunului cosmetic Aceasta clasa exclude: -extragerea si rafinarea uleiurilor esentiale naturale, vezi 2053.

Alte idei de afaceri finanțate prin Start UP Nation cu șanse de finanțare:

Calculează-ți șansele de a obține finanțarea*

* calculatorul de punctaj vă poate ajuta să vă calculați punctajul maxim pentru care puteți aplica, însă nu înlocuiește analiza de eligibilitate efectuată de către un consultant. Pentru detalii complete despre criteriile de eligibilitate, dați click AICI

Abonează-te la newsletter

Știri recente

Cauți consultanță fonduri europene?

Află ce oportunități de finanțare sunt disponibile