Dacă ești în căutarea unei idei de afaceri pentru start-up nation 2018, îți facem cunoscută una dintre ideile care au potențial de a obține finanțare nerambursabilă prin programul Start-UP Nation 2018: deschiderea unei agenții de producție publicitară și print sau a unei tipografii.
Codurile CAEN pe care se încadreaza acest tip de afacere sunt:

  • 1812 – Alte activități de tiparire n.c.a
  • 1811 – Tipărirea ziarelor
  • 1723 – Fabricarea articolelor de papetărie.

Idei pentru a transforma o agenție de publicitate într-un business profitabil:
Materialele publicitare convenționale se reinventează constant pentru a îmbunătăți percepția clientului și pentru a completa mesajul pe care compania dorește să îl transmită publicului țintă. Împreună cu aceste actualizări, o agenție de producție publicitară se conturează în jurul a câtorva elemente esențiale:

  •  materialul  trebuie să aibă o calitate superioară pentru ca produsul final să fie inovator și  de calitate.
  • creativitatea joacă un rol important pentru a atrage clienții cu produse personalizate.
  • relație strânsă cu clienţii şi furnizorii,  pe termen lung, reciproc avantajoase, bazate pe încredere și competitivitate.
  • dezvoltarea unui parteneriat avantajos în ambele sensuri, prin orientarea societății către satisfacția și fidelizarea clientului.

Tipăriturile și producția publicitară au rolul de a personaliza, promova și de a da o valoare în  plus oricărei activități desfășurate în mediul de business.
PRINT ȘI TIPAR DIGITAL:  
Tipar digital & offset
Tiparul digital este rentabil pentru tiraje mici şi medii, care necesită un termen foarte scurt de execuţie.În acest domeniu, cererea este mare iar concurența este în creștere, dar profesionalismul și relația cu clientul își  spune cuvântul extrem de mult încat produsele oferite să vă recomande de la sine. Recomandăm aici să investiți inteligent într-un website atractiv, cu prezentarea portofoliului, promovarea produselor prin canalele existente și asocierea cu furnizorii de echipamente adiacente și produse de bază care vor putea asigura un aflux de clienți. Aici, putem include: furnizorii de echipamentele de producție publicitară, imprimante, cuttere; furnizorii de papetărie de calitate superioară etc. Realizarea unor pachete comune atractive poate aduce plus valoare ambelor companii care încheie un astfel de parteneriat.
Dintre produsele tipărite digital amintim: cărți de vizită, flyere, pliante, broşuri, cataloage prezentare, foi volante, etichete, meniuri restaurante / baruri, coperți, prospecte, felicitări, cărți poștale etc..
PRINTURI MARI :
Dintre printurile mari amintim:

  • Print digital indoor & outdoor: etichete autocolante și decorative. (etichete de produs cu utilizare pe termen scurt sau lung, autocolante pentru decorarea autovehiculelor, autocolante pentru decorarea spațiilor comerciale, abțibilduri decorative disponibile pe orice culoare, cu aplicare pe suprafețe diverse, autocolante pentru materiale promoționale printate si laminate etc), canvas, backlit, frontlit etc.
  • Print UV pe material rigid: carton, PVC, dibond etc.

Publicitatea cu ajutorul printurilor digitale pe diferite materiale sau suprafețe va fi intotdeauna o oportunitate pentru expuneri vizibile și repetate în favoarea clienților doritori să se evidențieze pe piața pe care activează. Printurile de dimensiuni mari cu un plus de creativitate vă vor aduce un plus în defavoarea concurenței.
SISTEME EXPOZIȚIONALE

  • Sisteme de afișaj și prezentare :Sistemele expoziționale: roll-up, pop-up spider, pop-up desk, people stopper, ramă click, casete luminoase, totem-uri etc.

Mărimea și calitatea acestor materiale publicitare oferă un impact vizual deosebit, perfect pentru a fi folosite ca fundal la diferite evenimente sau pentru a promova diverse branduri și produse. Structurile de aluminiu a sistemelor, alături de printul calitativ, oferă acestor produse o durată mare de viață, deci va fi un atuu pentru agenția voastră de materiale publicitare.
CREAȚIE GRAFICĂ & DESIGN servicii complete de grafică, DTP și decorări vitrine & auto, de la conceptul grafic

  • Decorațiuni : Panouri și signalistică indoor (Litere volumetrice, POS (Point of Sales) displays, wall graphics, window graphics, floor graphics, cutouts/ standees, panouri foam). Panouri și signalistică outdoor (Litere volumetrice, decor vitrine și spații comerciale, panouri dibond, panouri forex, panouri plexiglas). Postere si bannere. Decor auto.

Litere volumetrice neluminoase PVC – ideale pentru a semnaliza o zonă / spațiu cu un logo sau text informativ. Au aspect premium și dau valoare locației și zonei în care sunt expuse.Acestea se pot amplasa atât la exterior cât și la interior.
PERSONALIZATE
Odată cu dezvoltarea tehnologiei, personalizarea articolelor promoționale a cunoscut și ea de-a lungul timpului o evoluție firească, producând treptat efecte din ce în ce mai spectaculoase și cu aplicabilitate sporită. Datorită numeroaselor avantaje pe care le prezintă, printre ele numărându-se complexitatea designurilor imprimate, productivitatea crescută și calitatea rezultatelor obținute, metodele digitale de personalizare sunt din ce în ce mai apreciate și solicitate pentru imprimarea articolelor textile promoționale.

  • Producție de cadouri personalizate : Tricouri personalizate, hanorace personalizate, bluze personalizate, căni personalizate, obiecte gravate (pixuri metalice, brelocuri, medalioane etc) etc.
  • Carduri personalizate, carduri fidelitate.

De reținut este ca producția publicitară, un domeniu profitabil, se află în continuă schimbare. Deși în ultimii ani publicitatea realizată pe internet și publicitatea televizată au câștigat teren, publicitatea realizată cu ajutorul diverselor producții publicitare, de la bannere, afișe și fluturași publicitari, la litere volumetrice, panouri, standuri expoziționale personalizate și display-uri publicitare POSM, joacă încă un rol important.
Pentru serviciile de producție publicitară, situațiile de mai sus pot fi ușor transpuse având ca public țintă un segment similar de clienți, la care adaugăm urmatoarele:
Servicii standuri expoziționale :

  • Conceptul standului expozițional
  • Producerea și realizarea standului
  • Posibilitatea realizarii de standuri expoziționale personalizate demontabile și relocabile
  • Analizarea produselor sau serviciilor care vor fi promovate in cadrul evenimentului
  • Alegerea pozițiilor optime pentru semnalizarea standului expozițional
  • Proiectarea standului în funcție de amplasamentul și configurația spațiului expozițional
  • Demontajul standului la finalizarea evenimentului
  • Transportul la locația dorită (opționale)
  • Servicii publicitare speciale:

Serviciile ce pot fi utilizate în realizarea acestor tipuri de produse sunt :

  • Proiectare
  • Decupare computerizată
  • Printare la rezoluții HD a diferitor tipuri de material
  • Lipire
  • Termoformare materiale plastice
  • Sudura normală sau mig/mag(pentru aluminiu, bronz, inox)
  • Colantare
  • Iluminare led;
  • Servicii decorări și personalizări spații comerciale și birouri, spații publice, magazine, vitrine, hoteluri, restaurante, cluburi, amenajare locuri de joacă, grădinițe.
  • Servicii de montare casete luminoase sau firmele luminoase ce reprezintă forma ideală de promovare și atragere a atenției atât pe timp de noapte cât și ziua la interior sau exterior.

Acestea sunt doar câteva idei de grupuri țintă pentru acest tip de afacere, lista lor poate fi extinsă. Foarte important va fi și faptul cum vă planificați strategia de promovare și strategia de vânzare a serviciilor oferite și crearea unui plan de business care să vă permită dezvoltarea pe termen lung, fiind un serviciu foarte căutat în piață.
Provocările specifice cu care te poți confrunta în dezvoltarea afacerii:

  • concurența în piața este destul de ridicată, prin urmare recomandăm să studiați foarte bine domeniul de activitate, să vă definiți o strategie solidă iar serviciile pe care le puteți oferi să fie de calitate superioară;
  • angajarea unor specialiști în companie care să asigure un nivel crescut de profesionalism al serviciilor oferite se poate dovedi destul de dificilă, având în vedere ca foarte mulți dintre aceștia lucrează pe cont propriu sau își deschid propriile afaceri, prin urmare gândiți-vă prin ce metode îi puteți atrage în echipa voastră;
  • migrarea oamenilor deja formați reprezintă o dificultate cu care se confruntă majoritatea studiourilor care investesc în angajați și după ce capătă puțină experiență se apucă singuri să-și facă o afacere, prin urmare aveți în vedere ca acordurile de colaborare pe care le realizați să vă asigure continuitatea serviciilor și nu apelați doar la salariul minim pe economice dacă doriți să vă motivați echipa;
  • stabilirea prețurilor poate fi tentantă pentru unii să fie facută pe ideea de dumping, dacă dispun de sprijin financiar prin finanțare pentru echipamente și software.

Ți-a plăcut articolul? Distribuie-l pe social media!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Articole similare...

Cauți un consultant?

Completează formularul de mai jos pentru a beneficia de o ședință de consultanță gratuită

Cauți consultanță fonduri europene?

Află ce oportunități de finanțare sunt disponibile